Η Ινδία φιλοξενεί πλέον την ψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα στον κόσμο. Περίπου 35 μέτρα ψηλότερη από τον Πύργο του Άιφελ, η γέφυρα Τσενάμπ βρίσκεται 359 μέτρα πάνω από τον ποταμό Τσενάμπ στην επίμαχη περιοχή Τζαμού και Κασμίρ της Ινδίας. Μετά από δεκαετίες κατασκευής, η γέφυρα στη βόρεια Ινδία θα είναι ανοιχτή στους επισκέπτες μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2023 ή τον Ιανουάριο του 2024, ανέφερε το υπουργείο […]
https://www.aismeris.gr/wp-content/uploads/2024/09/Chenab-Bridge2.jpg640960aismerishttps://aismeris.gr/wp-content/uploads/2020/01/22-Recovvered-e1578434015291-300x119.jpgaismeris2024-07-26 20:08:002024-09-30 16:22:22Η Ινδία κατασκευάζει την υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα στον κόσμο στο Κασμίρ
Πρόκειται για κτίριο μικτής χρήσης, με καταστήματα εστιατόρια, καφέ και κατοικίες και βρίσκεται στη πολιτεία της Φλόριντα, σε μια μικρή πόλη που θα τη χαρακτηρίζαμε “πολύ αμερικάνικη”. Είναι ένας χώρος 20.000 τετραγωνικών μέτρων, με εσωτερική αυλή και πλατεία 1.500 τετραγωνικών μέτρων. Θα στεγάζει εστιατόρια, καφέ, γυμναστήριο, γραφεία και χώρο εκδηλώσεων, καθώς και 40 διαμερίσματα και […]
https://www.aismeris.gr/wp-content/uploads/2024/02/c5_cntryrd-2048x1246-1.jpg12462048aismerishttps://aismeris.gr/wp-content/uploads/2020/01/22-Recovvered-e1578434015291-300x119.jpgaismeris2024-06-18 20:36:002024-06-18 21:33:05Ενα ελληνικό αρχιτεκτονικό case-study στη Φλόριντα
Η Ινδία φιλοξενεί πλέον την ψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα στον κόσμο. Περίπου 35 μέτρα ψηλότερη από τον Πύργο του Άιφελ, η γέφυρα Τσενάμπ βρίσκεται 359 μέτρα πάνω από τον ποταμό Τσενάμπ στην επίμαχη περιοχή Τζαμού και Κασμίρ της Ινδίας. Μετά από δεκαετίες κατασκευής, η γέφυρα στη βόρεια Ινδία θα είναι ανοιχτή στους επισκέπτες μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2023 ή τον Ιανουάριο του 2024, ανέφερε το υπουργείο […]
https://www.aismeris.gr/wp-content/uploads/2024/09/Chenab-Bridge2.jpg640960aismerishttps://aismeris.gr/wp-content/uploads/2020/01/22-Recovvered-e1578434015291-300x119.jpgaismeris2024-07-26 20:08:002024-09-30 16:22:22Η Ινδία κατασκευάζει την υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα στον κόσμο στο Κασμίρ
Πρόκειται για κτίριο μικτής χρήσης, με καταστήματα εστιατόρια, καφέ και κατοικίες και βρίσκεται στη πολιτεία της Φλόριντα, σε μια μικρή πόλη που θα τη χαρακτηρίζαμε “πολύ αμερικάνικη”. Είναι ένας χώρος 20.000 τετραγωνικών μέτρων, με εσωτερική αυλή και πλατεία 1.500 τετραγωνικών μέτρων. Θα στεγάζει εστιατόρια, καφέ, γυμναστήριο, γραφεία και χώρο εκδηλώσεων, καθώς και 40 διαμερίσματα και […]
https://www.aismeris.gr/wp-content/uploads/2024/02/c5_cntryrd-2048x1246-1.jpg12462048aismerishttps://aismeris.gr/wp-content/uploads/2020/01/22-Recovvered-e1578434015291-300x119.jpgaismeris2024-06-18 20:36:002024-06-18 21:33:05Ενα ελληνικό αρχιτεκτονικό case-study στη Φλόριντα
Η Ινδία φιλοξενεί πλέον την ψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα στον κόσμο. Περίπου 35 μέτρα ψηλότερη από τον Πύργο του Άιφελ, η γέφυρα Τσενάμπ βρίσκεται 359 μέτρα πάνω από τον ποταμό Τσενάμπ στην επίμαχη περιοχή Τζαμού και Κασμίρ της Ινδίας.
Μετά από δεκαετίες κατασκευής, η γέφυρα στη βόρεια Ινδία θα είναι ανοιχτή στους επισκέπτες μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2023 ή τον Ιανουάριο του 2024, ανέφερε το υπουργείο Σιδηροδρόμων.
Η γέφυρα μήκους 1.315 μέτρων αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου έργου για να καταστήσει την κοιλάδα του Κασμίρ προσβάσιμη από το ινδικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Εκτός από τη γέφυρα Τσενάμπ, το έργο Udhampur-Srinagar-Baramulla Rail Link (USBRL) περιλαμβάνει αυτό που θα γίνει η μεγαλύτερη σήραγγα μεταφοράς της χώρας και η πρώτη καλωδιακή γέφυρα των Ινδικών Σιδηροδρόμων.
Για τον πρωθυπουργό της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι, ο οποίος ανέβηκε στην εξουσία το 2014, οι επενδύσεις σε υποδομές όπως η γέφυρα Τσενάμπ και το ευρύτερο έργο σιδηροδρομικής σύνδεσης μπορούν να θεωρηθούν ως ένα ισχυρό εργαλείο για την κοινωνική ένταξη και την πολιτική επιρροή, συνδέοντας ανόμοιες περιοχές με βασικές πόλεις.
«Η γέφυρα και η μεγαλύτερη συνδεσιμότητα που πρόκειται να δημιουργήσει θα προβληθούν από το Νέο Δελχί ως άλλη μια μεγάλη νίκη για την ανάπτυξη της περιοχής», δήλωσε ο Μάικλ Κούγκελμαν, διευθυντής του Ινστιτούτου Νότιας Ασίας στο Wilson Center.
Ένας άλλος κρίκος στην αλυσίδα
Η σύνδεση του Κασμίρ με την υπόλοιπη Ινδία με τρένο θα ενισχύσει συγκεκριμένα τους βιομηχανικούς και γεωργικούς τομείς της περιοχής επιτρέποντας σιδηροδρομική σύνδεση παντός καιρού μεταξύ της κοιλάδας και της υπόλοιπης Ινδίας, λένε οι ειδικοί.
Προηγουμένως, η μόνη χερσαία διαδρομή που συνέδεε τα ελεγχόμενα από την Ινδία τμήματα του Κασμίρ με την υπόλοιπη χώρα ήταν η ελικοειδής εθνική οδός Srinagar-Jammu, μήκους 300 χιλιομέτρων, η οποία κλείνει κατά τη διάρκεια ενός μέρους του χειμώνα και είναι επίσης συχνά τόπο τροχαίων ατυχημάτων.
«Αντιμετωπίζουμε πολλά προβλήματα διασχίζοντας το δρόμο», είπε στο CNNi ο Anil Kumar Mehendru, αντιπρόεδρος του New Kashmir Fruit Association. «Από τη στιγμή που θα συνδεθούμε με τρένο με την υπόλοιπη Ινδία, θα είναι μια μεγάλη ώθηση σε αυτόν τον κλάδο, τη γεωργία».
Ο Sushant Singh, ανώτερος συνεργάτης στο Κέντρο Πολιτικής Έρευνας στην Ινδία, είπε ότι η γέφυρα έχει επίσης πολιτικές επιπτώσεις, καθώς θεωρείται «μέσο για την ενσωμάτωση του Κασμίρ στην Ινδία».
Σύμφωνα με τον Singh, «η ελπίδα ιστορικά» ήταν ότι η σιδηροδρομική σύνδεση, συμπεριλαμβανομένης της γέφυρας Τσενάμπ, θα έκανε το Κασμίρ «να αισθάνεται περισσότερο ως μέρος της Ινδίας».
Ωστόσο, ο Singh είπε στο CNNi ότι «μένει να φανεί» εάν η διευρυμένη συνδεσιμότητα από τη γέφυρα και τη σιδηροδρομική σύνδεση θεωρείται θετική από τους κατοίκους του Κασμίρ, δεδομένου ότι «τα τελευταία χρόνια, το Κασμίρ έχει υπονομευτεί από τις πολιτικές του πρωθυπουργού Μόντι και της κυβέρνησής του που πραγματικά έχουν αποξενώσει τους κατοίκους του Κασμίρ».
Αν και το συνολικό έργο USBRL ιδρύθηκε το 2002 προτού ο Μόντι γίνει πρωθυπουργός, η γέφυρα Τσενάμπ ήδη προβάλλεται ως χαρακτηριστικό παράδειγμα των προσπαθειών του να επεκτείνει την ανάπτυξη στη χώρα.
Από τότε που ανέλαβε την εξουσία, ο Μόντι αύξησε τον προϋπολογισμό για το έργο USBRL για να επιταχύνει την ολοκλήρωση της γέφυρας μετά από χρόνια καθυστερήσεων. Η Ινδία έχει επενδύσει εκατομμύρια στον εκσυγχρονισμό των υποδομών της.
https://www.aismeris.gr/wp-content/uploads/2024/09/Chenab-Bridge2.jpg640960aismerishttps://aismeris.gr/wp-content/uploads/2020/01/22-Recovvered-e1578434015291-300x119.jpgaismeris2024-07-26 20:08:002024-09-30 16:22:22Η Ινδία κατασκευάζει την υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα στον κόσμο στο Κασμίρ
Πρόκειται για κτίριο μικτής χρήσης, με καταστήματα εστιατόρια, καφέ και κατοικίες και βρίσκεται στη πολιτεία της Φλόριντα, σε μια μικρή πόλη που θα τη χαρακτηρίζαμε “πολύ αμερικάνικη”. Είναι ένας χώρος 20.000 τετραγωνικών μέτρων, με εσωτερική αυλή και πλατεία 1.500 τετραγωνικών μέτρων.
Θα στεγάζει εστιατόρια, καφέ, γυμναστήριο, γραφεία και χώρο εκδηλώσεων, καθώς και 40 διαμερίσματα και loft, 15 διαμερίσματα βραχυπρόθεσμης μίσθωσης, πισίνα και χώρο στάθμευσης. Η πολιτεία εκεί, σου δίνει πολύ συγκεκριμένο brief. Δεν μπορείς να σχεδιάσεις σε οποιοδήποτε αρχιτεκτονικό στυλ θέλεις. Αυτό το στυλ είτε θα κάλυπτε τρεις δυνατότητες: το French-Creole, Meditarennean Revival, Cuban Architecture. Aυτή η πόλη έχει όλα αυτά τα στυλ. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό οικοδομικό τετράγωνο για την πολιτεία”.
Και συμπληρώνει η Ελληνίδα αρχιτέκτονας: “Έπρεπε να επιλέξουμε ανάμεσα στα τρία. Στο τέλος καταλήξαμε ότι δεν θέλουμε να περιοριστούμε. Δεν μπορούσαμε να καταλήξουμε σε ένα, ήταν πολύ μεγάλη η κλίμακα. Είδαμε τις προτάσεις που είχαν κάνει στο παρελθόν οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες και δεν μας άρεσε καμία. Ήταν πολύ απρόσωπες και ψυχρές. Και σκεφτήκαμε: γιατί να μη δομήσουμε ένα οικοδομικό τετράγωνο που να έχει όλα τα στυλ που συναντάς στην περιοχή; Αυτό θα του δώσει μια ιστορία, κάτι το οποίο δεν το κάνει “καινούργιο” αλλά του επιτρέπει να ενσωματωθεί στο σύνολο. Θα μειώσει την κλίμακα του αφού είναι κάτι που δεν κτίστηκε όλο μαζί, αλλά τμηματικά. Θέλαμε επίσης να το ανοίξουμε, να το “σπάσουμε”, να το κάνουμε προσβάσιμο σε όλους. Να το απολαμβάνει ο περαστικός και να μπαίνει μέσα σε αυτό”.
Έτσι στην καρδιά του δημιουργήσαν μια αυλή η οποία και καλύπτει τα περισσότερα τετραγωνικά του έργου στην οποία μπαίνει άπλετο το φως. Δημιουργήσαν ένα κήπο εσωτερικά του κτιρίου. “Κλιμακώσαμε πάρα πολύ τα ύψη του κτιρίου. Ο ένας δρόμος που βλέπει το έργο έχει ένα πάρκο, οπότε εκεί κάναμε χαμηλά τα ύψη του. Εκεί υπάρχουν τα πιο πολλά χρώματα, που παραπέμπει σε Cuban Αrchitecture, και παίζουν με το πράσινο της φύσης. Ο άλλος είναι ο κεντρικός και πιο εμπορικός, οπότε εκεί θέλαμε να ανοίγει και να μπαίνεις μέσα, για αυτό ο φοίνικας τοποθετήθηκε στη μέση και είναι σαν μια πύλη. Εκεί το στυλ είναι το French creole και βγάζει μια ενέργεια μυστηρίου. Η πλευρά που συνδέεται με το καινούργιο κομμάτι της πόλης είναι λίγο πιο αυστηρή με λιγότερο χρώμα, αλλά κρατώντας τον χαρακτήρα. Το πιο βιομηχανικό κομμάτι είναι το πιο απλό και ψηλό, με 4 ορόφους. Σε κάθε όροφο που ανεβαίναμε κάναμε stepback δηλαδή πήραμε την έννοια της “πρασιάς” και τη μεταφράσαμε σε μπαλκόνι. Δημιουργούσαμε δηλαδή οριζόντια επίπεδα πράσινα, τα οποία υποχωρούσε το κτίριο για να χάνει το ύψος. Αποκλιμακώνουμε και την οριζόντια κλιμάκωση. Έτσι πετύχαμε το οικοδομικό τετράγωνο να αποπνέει έναν “φιλικό”, προσιτό αέρα, προσφέροντας τη μέγιστη έκθεση στον ήλιο αλλά και ελάχιστη έκθεση στον άνεμο. Ενορχηστρώνουμε τις σκιές μέσα στην αυλή με τέτοιον τρόπο, ώστε όταν κάνει ζέστη να δημιουργούνται σκιερά κομμάτια στα εστιατόρια και στα καθιστικά κομμάτια. Έγινε φιλικό προς το περιβάλλον αλλά και στον κόσμο” καταλήγει η Μαριαλένα Τσόλκα.
Η προετοιμασία Ποια ήταν η προετοιμασία για ένα μεγάλο έργο σε μια οικονομία τελείως διαφορετική από αυτήν της Ελλάδας; Η συν-ιδρύτρια του γραφείου μας είπε: “Περπατήσαμε όλους τους δρόμους με το google earth. Η ομάδα μου ήταν ήδη εκεί και μας έστελνε βίντεο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα ακραία καιρικά φαινόμενα, οι τυφώνες, οι έντονες βροχοπτώσεις. Aλλά πέρα από την πρόσοψη, μέσα, τα αλουμίνια και τα υλικά κατασκευής είναι τελευταίας τεχνολογίας εγκεκριμένα από τους αμερικάνικους οργανισμούς και ταυτόχρονα τα πιο ανθεκτικά που μπορεί να βρει κανείς”.
Το στυλ Στη Μαριαλένα Τσόλκα αρέσει να έχει την ίδια αισθητική, αλλά όχι απαραίτητα και το ίδιο στυλ: “Ένας λόγος που έχω επιλέξει το επάγγελμα του αρχιτέκτονα είναι επειδή είναι ό,τι πιο κοντινό σε αυτό του ηθοποιού. Ζει σενάρια. Κι εγώ προσαρμόζομαι στα διαφορετικά σενάρια κρατώντας μια δικιά μου αισθητική αλλά όχι δικό μου στυλ. Και μεταφράζω το κάθε στυλ με το δικό μου μοναδικό τρόπο. Ζω κάθε σενάριο με τις αξίες και την προσέγγιση που μένουν ίδια” συμπληρώνει. Τους ρωτήσαμε αν υπάρχει κάποιο στοιχείο που να μαρτυρά την ελληνική ταυτότητα τους: “Το συναίσθημα. Αγαπήσαμε το έργο. Είχαμε επίσης, μεγαλύτερο ρομαντισμό και σχέση με τη φύση, τις υλικότητες και το χρώμα”.
https://www.aismeris.gr/wp-content/uploads/2024/02/c5_cntryrd-2048x1246-1.jpg12462048aismerishttps://aismeris.gr/wp-content/uploads/2020/01/22-Recovvered-e1578434015291-300x119.jpgaismeris2024-06-18 20:36:002024-06-18 21:33:05Ενα ελληνικό αρχιτεκτονικό case-study στη Φλόριντα
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.